איך להעביר מטען גדול?

0
855
איך להעביר מטען גדול?
מקור evato

הרבה מאוד משפחות ובעלי עסקים, יכולים להסתפק בהעברת הסחורה במשאיות. אולם, ישנם מקרים בהם המטען גדול מאוד, ויש צורך להעבירו באמצעים אחרים. אחד מהם, הוא מכולה. לרוב, העברת מכולות מתבצעת בין המדינות השונות באמצעות הים. כאשר המכולה מגיעה אל הנמל- היא תועבר אל היעד באמצעות רכב הובלה מיוחד, המיועד להעמסת מכולות. כאשר תגיע המכולה אל היעד, יסייע צוות המובילים בפריקת תכולת המכולה.

מהם התכונות של מטען כבד?

לפני שנתחיל להסביר על תהליך הובלת מטען כבד, ננסה להגדיר מהו מטען כבד. בהגדרות, יש להתייחס לגובה הפריט המובל, ולמשקלו. משקל של מטען כבד, יתחיל מטון. לרוב, המכולות יכולות להוביל משקל של עד אלף טון. ככל שהמשקל גדול וכבד יותר, כך הזהירות הנדרשת בהובלה הינה גדולה יותר. גובה של מטען כבד, מתחיל מ100 מטר. העברת המטען הכבד בין המדינות פחות מסובכת, והיא מתבצעת דרך הים. אולם הקושי האמתי בהובלה, הוא להעביר את המכולה הכבדה בכבישים במשאית ההובלה. 

כיצד מובילים מכולה בכבישים? הובלת מכולה בכבישים, מתבצעת באמצעות משאית ארוכה, אשר לה שני פסי מתכת רחבים וארוכים מאוד. על פסים אלו, מעמיסים את המכולה. 

העברת מטען גדול ורגיש דורשת מומחיות. 

ישנם מטענים גדולים שמכילים ציוד סטנדרטי. יכול להיות בהם רהיטים, בגדים, או ציוד אחר. אולם ישנם מכולות בהם מובילים ציוד רגיש מאוד, ולעיתים אף מסוכן. ישנם מכולות בהם מובילים מכלי נפט או גז, העלולים להתפוצץ במהלך ההובלה. בשביל הובלות רגישות אלו, יש לבחור בחברת הובלה מקצועית, אשר מעסיקה את הנהגים המנוסים והמקצועיים ביותר. על חברת ההובלה לתת הכשרה מיוחדת לצוות ההובלה כיצד לשאת וכיצד לטפל במטען הרגיש שבמכולה. 

לפעמים ההובלה של המטען הגדול דורשת לוגיסטיקה.

בדרך כלל, אין צורך בלוגיסטיקה מיוחדת בהובלת מכולה. אולם לפעמים מובילים ציוד גדול מאוד וכבד, כמו מעליות וטורבינות. במקרים אלו, יש צורך בלוגיסטיקה, והיערכות לקראת ההובלה. בדרך כלל, הובלות אלו מתבצעות בשעות הקטנות של הלילה. לכן, על הנהלת חברת ההובלה להיערך ולדאוג לכך שאכן הכבישים יהיו ריקים. לפעמים, דורשת הלוגיסטיקה תיאום מול הרשויות. לפעמים, יתלוו מכוניות משטרה אל משאית ההובלה, כדי לפקח על כך שההעברה תתבצע בצורה הטובה ביותר. לכן, מומלץ לבחור בחברת הובלה שיש לה ניסיון בהובלות מורכבות של מטען גדול וכבד.

איזו חברת הובלה מתאימה לפרויקט העברת מטען גדול? 

לפרויקט מורכב כמו הובלת מטען גדול, עליכם לקחת את הטובים ביותר. בעבור הובלת מטענים גדולים, יש צורך לבחור בחברת הובלה מקצועית ביותר. לא מספיק לקחת חברת הובלה המתמחה רק בהובלת דירות ועסקים. מומלץ לקחת חברת הובלה שעובדת מול גופים גדולים וידועים במשק. כאשר מובילים מטען גדול, חשוב לערוך מול החברה חוזה מפורט, ולוודא שפוליסת הביטוח של חברת ההובלה, מכסה את כל שווי המטען. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here