רהיטים מעוצבים – איך בוחרים ריהוט למבנה

0
285
credit pixabay

לכל פריט ריהוט יש מטרה מסוימת אותה הוא אמור לשרת. כל פריט ריהוט, בין אם הוא נועד לבית ובין אם הוא נועד למשרד, חנות או מבנה מסחרי אחר, נועד לשרת מטרה מעשית מסוימת עבור הלקוח אשר רכש אותו וכן עבור אחרים שייתכן והשתמשו בו, בין אם מדובר בדיירי המקום ובין אם מדובר באורחים.

אך מעבר למטרה המעשית של כל פריט ריהוט, אזי שבעת תהליך הרכישה צריך לבחון היבטים נוספים בשביל שנוכל לרכוש את הריהוט המתאים לצרכים שלנו. בראש ובראשונה אנחנו צריכים לבחון את העיצוב שלהם.

רהיטים מעוצבים הם שם נרחב לריהוט אשר מעבר להיותם שמישים באופן מעשי, אזי שהם אמורים גם לשרת מטרה עיצובית בחלל המבנה. הם אמורים להשתלב בעיצוב החלל, ובמקרים רבים הם מהווים את הנדבך המרכזי של העיצוב. ככל שהם יהיו גדולים ומשמעותיים יותר מבחינת הגודל, כך תהיה השפעה משמעותית יותר לעיצוב שלהם על החלל. מעבר לכך, יש השפעות גם להיבטים נוספים שקשורים אליהם ולאופן בו אנחנו בוחרים להציב אותם במקום.

כיצד בוחרים רהיטים מעוצבים לחדר

באופן טבעי, כשאנחנו ניגשים לבחור רהיטים מעוצבים לחדר מסוים במבנה, הרי לפני שנבחר סגנון עיצוב כזה או אחר, עלינו להחליט אילו פריטי ריהוט אנחנו צריכים, כיצד נרצה להשתמש בהם וכן עלינו להחליט מה יהיה הגודל שלהם והיכן נרצה להציב אותם. כל הנקודות שציינו אמורות לעזור לנו בתהליך הבחירה ולהשפיע בדרכים שונות על הבחירה שלנו.

לאחר מכן, אנחנו נבחן רהיטים מעוצבים שונים ונראה איזה סגנון יכול להתאים לנו. אנחנו נבחן את סגנון התכנון והבנייה, נבחן את סוג החומר ממנו עשוי הריהוט, וכמובן את הצבעים שלו. עלינו לבחון כיצד כל המאפיינים הנ\"ל ישפיעו על המקום, איך הם ישתלבו בו, ואיך שאר הפריטים בחדר יכולים להתאים להם.

ישנם סגנונות שונים של עיצוב רהיטים. החל מסגנון קלאסי שמרני, סגנון מודרני, סגנון הייטק, סגנון כפרי ועוד. אנחנו יכולים למצוא סגנונות של עיצובים, כפי שאנחנו יכולים למצוא שלל דוגמאות ודגמים. כל פריט ריהוט יציע לנו רעיון ודוגמא מסוימת. לצד רעיונות מקוריים של מעצבים מסוימים, נמצא הרבה פעמים רעיונות שחוזרים על עצמם, כאלה שמתייחסים יותר לחשיבות המעשית של העיצוב ופחות לחשיבות העיצובית שלהם.

נקודות שחשוב לקחת בחשבון

מעבר לשאלת העיצוב והסגנון, עלינו לקחת בחשבון נקודות שונות בהליך הבחירה שלנו:

ראשית, כל פריט ריהוט שנקנה, אמור לשרת אותנו במשך שנים רבות ולכן עלינו להתייחס לחומר ממנו הוא עשוי, עד כמה הוא עמיד, חזק ויכול להחזיק מעמד במשך תקופה ארוכה.

שנית, יש לבחון כיצד עלינו לתחזק את הפריט, איך נוכל לשמור עליו מכתמים, שריטות, סדקים ודברים אחרים.

שלישית, יש לבדוק האם זה אפשרי ומה נדרש בשביל לחדש את הפריטים השונים ואת העיצוב שלהם, במידה ונרצה בכך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here