עיצוב חדרי תינוקות

0
1270
עיצוב חדרי תינוקות

מתחילים לעצב חדר תינוקות

חדר תינוקות יכיל בדרך כלל מיטת תינוק, שידת החתלה, כורסת הנקה, אליהם מתלווים ארון בגדים או מדפי ספרים. חשוב לדאוג כי לכל הרהיטים יש תו תקן.

בנוסף לזאת, מומלץ לדאוג למקומות אחסון רבים, מאחר וחפצים המיועדים לתינוקות רבים וכדאי ליצור מקום מבעוד מועד.

יש לקחת בחשבון את מידות החדר ולא להעמיס בריהוט מיותר, ארגזי עץ דקורטיביים מתחת למיטת התינוק יספקו מענה אסתטי ונוח לאחסון של צעצועים.

תקציב העיצוב אינו צריך להיות גבוה; כריות נוי ,בובות פרווה ותמונות קיר יעניקו מראה חם ונעים בכל חדר ויתאימו גם לתקציב המצומצם ביותר.

קונספט עיצובי

בחירת מוטיבים מרכזיים כמו סיפורי פיות לתינוקת או מכוניות וחיות ספארי לתינוק יכולים להוות מקור השראה ליצירת חדר תינוקות מזמין. ציורי קיר, מדבקות דקורטיביות, טפט או צבע קיר ידידותי לסביבה, מאפשרים לנו להגדיר את החלל אשר בתוכו נמקם את הרהיטים והחפצים.

בחירת רהיטים

רהיטים אשר עשויים מעץ מלא עדיפים על פני כל רהיט אחר. זאת מאחר והם עמידים לאורך שנים רבות, ניתן לעשות בהם שימוש חוזר גם לילדים הבאים. כדאי להעדיף ריהוט בצבע אחיד כמו לבן, שמנת או חום, מאחר וצבעים אלו הם שקטים, מרגיעים ומתאימים לבנים לבנות כאחד.

את הפריטים יש למקם בצורה פרקטית, כאשר המיטה ושידת ההחתלה בסמיכות ולא מתחת לחלון. ככלל, עדיף למקם את מיטת התינוק בצמוד לקירות הפנימיים של הבית ולא לקירות החיצוניים של המבנה.

תאורה ואביזרים משלימים

תאורת החדר חשובה גם היא, חשוב כי התאורה תהייה עדינה וצהובה. כך, יש להימנע משימוש באור פלורוסנט חזק ומסנוור. כמו כן, יש לדאוג ולמקם תאורת לילה אשר תפיץ אור חלש.

סדרות האביזרים המשלמים לחדרי תינוקות הם רבות, החל מקופסאות אחסון קטנות למשחות וטיפוח ועד לקופסאות או סלי אחסון גדולים במיוחד למשחקים וצעצועים.

על מנת לחסון בהוצאות, ניתן רכוש ארגזים ניידים גדולים ולקשטם. הם ישמשו את הילדים גם כשיגדלו.

במרבית חנויות העיצוב תוכלו למצוא אביזרים מעוטרים בציורי ילדים או צבועים בצבעים עדינים, אשר יוסיפו קישוט ונוי לחלל החדר ויחד עם זאת יהוו אלמנט מגרה חושים לתינוק.

הפיתוי שברכישת מוצרי עיצוב גדול עד מאוד, אך חשוב לזכור, כי אין צורך להעמיס על החדר, לא בצבעים ולא בפרטים, שהרי ממילא, תוך זמן קצר, יגדל הפעוט וחדרו יהיה מלא בצעצועים ומשחקים אשר יתווספו ויתפסו את מרבית חלל החדר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here