עיצוב חדר שינה לנערים מתבגרים – כאשר הילד הופך לנער

0
873
עיצוב חדר שינה לנערים מתבגרים – כאשר הילד הופך לנער

תקופת ההתבגרות היא תקופה מאוד מבלבלת עבור הילדים שחווים אותה – בפרק זמן קצר הם מתנסים בשלל שינויים, פיזיים, חברתיים ותודעתיים. זוהי תקופה אינטנסיבית ולא פשוטה, ולכן הם נוטים להסתגר בחדרם שעות ארוכות.

על ההורים לגלות סובלנות רבה בתקופה זו, מאחר שילדיהם רק מנסים לגלות את עצמם ולהבין מי הם וזוהי משימה לא פשוטה, המערערת את שגרת הבית לחלוטין.

חדר שינה, שעיצובו מתאים הן להורים והן לילדים, יביא להפחתה משמעותית בכמות המריבות הקשורה בארגון החדר, בצבע הקירות ואף ישפר את הרגלי הלמידה של המתבגרים.

מעורבות הנער\ה בעיצוב חדר השינה

חדרי שינה לנוער, שונים מאוד מחדרי שינה המעוצבים לפי טעמם של בוגרים.

בעוד שהאחרונים סולידיים, מסודרים, רגועים ומרגיעים, הרי שחדרי שינה של מתבגרים נוטים להיות צבעוניים, עמוסים בפריטים שונים ותוססים.

על ההורים להכיר בעובדה שחדר השינה של ילדם יהיה שונה משלהם, וכי עליו לשרת צרכים שונים. כך, הוא יהיה מקום מרכזי לביטוי עצמי ואין בכך שום פסול.

לפיכך, מומלץ לערב את הילד כמה שיותר בתהליך עיצוב החדר, וכן לתת לו להוביל.

מעניין לציין שהורים מסוימים נוהגים להעניק לילדיהם תקציב מסוים לרכישת ריהוט ופריטים נוספים, ומאפשרים להם לנהל אותו.

באופן זה, ההורים יכולים להקדיש סכום כסף נוח ולא גבוה מדי למטרה ועל הדרך ילמד הילד שיעור קצר בהתנהלות פיננסית. יתרון נוסף הוא ששלום הבית ישמר מאחר ונשמרים

צרכי הכלל.

צבעים, פופים ובגדים על הרצפה – חדר השינה המושלם לנערים מתבגרים

כעת, לאחר שנקבעה מידת המעורבות של שני הצדדים בעיצוב החדר, ניתן לפרוש מספר עקרונות בעיצוב חדר השינה המושלם לנערים מתבגרים.

אחד הצעדים הראשונים שמומלץ לעשות בתחילת תהליך העיצוב הוא צביעת החדר.

מעבר ללבן הקלאסי, קירות חדרי שינה של נערים מתבגרים ניתן לצבוע בצבעים עזים יחסית, כמו ירוק, אדום, סגול או אפור.

על מנת ליצור גיוון ועניין במראה החדר ניתן לצבוע שלושה קירות בחדר בצבע מסיים, ואת הקיר הרביעי בצבע שונה.

שטיח או שטיח מקיר לקיר בצבע אחד או סכמה סולידית יעניקו צבע לרצפת החדר ויאפשרו הליכה נעימה ברגליים יחפות.

באשר לריהוט, המיטה היא כנראה פריט הריהוט הדומיננטי ביותר בחדר. ניתן למצוא בקלות שלל מיטות לנערים בעיצובים שונים ומחירים נוחים כמעט בכל חנות ריהוט או באינטרנט. בעניין זה, יש לציין כי ייתכן ויהיה יעיל לרכוש כבר בשלב זה מיטה זוגית שתשמש אותו בשנים הבאות.

שולחן, המותאם לשימוש במחשב אף הוא רהיט חשוב בחדר, זאת מאחר ובעמדה זו תתבצע מרבית הלמידה של הנער, כמו גם שעות רבות של בידור, ואם נהיה גלויים,הרי שגם אחוז ניכר מחיי החברה שלו.

באשר לפריטי ריהוט נוספים, פופים הם תמיד פריט חיובי – הם נוחים ומהנים לשימוש ומשתלבים בכל חדר. ככלל, העדיפו פוסטרים על תמונות, שכן האחרונות מותירות סימנים בקיר ואילו פוסטרים ניתן להחליף ביעילות מבלי להותיר סימן.

באותו עניין, מומלץ לרכוש גם סלסלה נאה ואסתטית עבור הכביסה המלוכלכת, ייתכן וזה ימנע ריצוף מחדש בצורת בגדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here