צביעת הבית לפי הפנג שוואי

0
1332
צביעת הבית לפי הפנג שוואי

אז מהו בעצם הפנג שוואי? הפנג שוואי ( משמעות צמד המילים היא "רוח ומים" ) היא שיטה סינית עתיקה אשר מנחה כיצד לסדר את חפצי הבית, כך שתיווצר הרמונית בחלל החדר. בסידור חפצי הבית לפי תורה זאת, אנו יכולים להתקרב יותר לטבע, ולפתוח אופקי זרימה חדשים בחיינו. לדוגמא, מיקום מיטה אל מול חלון גדול מומלצת, לעומת תליית מראה בכניסה לבית שאינה מומלצת.

תורת הפנג שוואי טומנת בחובה גם הוראות לגבי צבעים המומלצים והלא מומלצים לשימוש בבית אשר בעליו החליטו לפעול לפי תורה זאת. שימוש בצבעי יסוד הם המומלצים ביותר בפנג שווי.

אדום

נחשב לצבע מאד דומיננטי. לפיכך, אפשר לשים לב שקיים שימוש רב בצבע האדום אצל הסינים. (ואפילו שמלת החתונה של הכלה הסינית הינה אדומה!). בנוגע למגורים, בחלל הבית יש להשתמש באדום בנגיעות קלות, לדוגמא: כריות פינה אדומות, וילונות קטנים או ארונית. לא מומלץ לצבוע קיר או משטח גדול בצבע אדום.

כתום

הוא צבע שנחשב מעורר מחשבה, מקרב וחברי. אחת מחברות התקשורת גדולות ביותר משתמשות בצבע זה בכל מוצריהם ובכל הקמפיין שלהם. מקריות, או שמא בחרו לעשות שימוש בתורה זאת? בצבע הכתום ,מומלץ להשתמש בעיקר בחדרי ילדים ובמטבח.

בצבע הצהוב לעומת זאת, מוטב להשתמש במינון נמוך ובאלמנטים קטנים במטבח או באמבטיה.

הצבע הלבן, מן הסתם, יראה נקי ויקושר לשלווה. אך לפי הפנג שוואי, הלבן אינו מומלץ בחדרים בהם אנו מבקשים להירגע ולנוח, מפני שהצבע הלבן גורם למרץ יתר ואי נוחות מסוימת.

ירוק

הוא צבע המקושר באופן ישיר לטבע. הוא משרה רוגע אם משתמשים בו במינונים נכונים. לכן, רצוי להשתמש בו בחדרי ילדים. כנראה שלא סתם לוח הכתיבה בביתה ספר צבוע בירוק. מסתבר שעוד לפני הגעת הפנג שווי מהמזרח אל המערב, במערב האמינו שירוק מרגיע.

כחול

נחשב צבע מאד טוב, אשר עוזר לחשיבה ותבונה. רצוי להשתמש בו מעט, מפני שהאמונה הרווחת הוא ששימוש יתר בכחול יכול להוביל לדכדוך.

הצבע סגול לפי הפנג שוואי, הוא צבע מאוד רוחני. רצוי לצבוע חדר שינה בצבע סגול על מנת לעורר רוחניות, עשייה ויצירתיות.

על מנת להשתמש בתורה זאת נכון בעיצוב הבית, קיימים יועצי פנג שוואי אשר יכולים לעזור בבחירת הצבעים הנכונים לבית ולעזור במיקום נכון של הריהוט והחפצים בחלל בחדר. אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם, נסו לשים לב: באיזה מקומות אתם מרגישים תחושה טובה ורגועה? גם אם לא מדובר בבית שלכם – בידקו את הצבעים, האווירה ומיקום הרהיטים. בידקו לאיזה צבעים אתם מתחברים יותר.כאשר אתם משנים ומעצבים לפי הפנג שוואי, עשו זאת בטוב טעם מבלי להגזים בצביעת חללים גדולים והשאירו מקום לאלמנטים שונים ומגוונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here