פינת אוכל לכל מטבח

0
1180
פינת אוכל לכל מטבח

התאמת השולחן לגודל המטבח

הסוגיה המרכזית הראשונה בבחירת השולחן נוגעת לגודל המטבח. ההתאמה בין גודל השולחן לשטח הנתון חיונית על מנת לעשות שימוש משכיל ויעיל במטבח. כך, חדר גדול יותר דורש שולחן בגודל בינוני לכל הפחות, אחרת עלולה להיווצר הרגשת ריקנות במטבח.

באותה מידה, שולחן גדול מדי בשטח זעום תיצור צפיפות רבתי, ועשויה לפגוע בתחושת האינטימיות המושגת דרך הישיבה על השולחן לארוחה משותפת.

גם לצורת השולחן יש חשיבות רבה

ניתן למצוא כיום שלוש צורות עיקריות של שולחנות. השולחנות המלבניים הם הנפוצים ביותר, ואידיאליים מבחינת החלל ברוב המטבחים בישראל.

השולחן המרובע טומן בחובו יתרון משמעותי אחד, והוא הרגשה של קרבה ואינטימיות בין הסועדים. מן העבר השני, הוא אינו מתאים לחללים קטנים, מכיוון שלרוב הוא תופס שטח רב יותר ביחס לכמות היושבים אליו.

השולחן העגול מאפשר גם הוא אינטימיות, חמימות, וחשוב לא פחות- קשר עין אידיאלי

בין הסועדים. מצד שני, גם הוא תופס מקום רב במטבח.

מהו הרכב הסועדים?

בבחירת שולחן חשוב להעניק את מלוא תשומת הלב למספר המיועד של הסועדים בו.

במקרה של משפחה קטנה, למשל, פינת אוכל מלבנית ופשוטה עם כיסאות בר יכולה להתאים, בעוד שמשפחה גדולה יותר (4-5 נפשות) תשמח להתיישב בשולחן דיינר אמריקאי.

פיתרון אידיאלי במקרה כזה עשוי להיות שולחן בעל אפשרות הרחבה. במצב כזה, ניתן להתאים את גודלו בהתאם לשינויים בהרכב האורחים או במבנה הבית. רצוי מאד שהשולחן ייפתח בקלות, ושאפשרויות הפתיחה בו לא יבלטו לעין יתר על המידה.

עניין נוסף שיש להתייחס אליו הוא אופי המשפחה וטווח הגילאים בה. כך, למשל, שולחן בר עם שרפרפים, שאידיאלי לזוג צעיר, הרבה פחות מתאים לילדים. גובהם הנמוך באופן יחסי יקשה עליהם להתיישב על השולחן ולהרגיש בנוח בעת האכילה. לכן, כיסאות סטנדרטיים או ספסלים הרבה יותר מתאימים אליהם.

גם אם רכישה של שולחן אוכל מהווה נטל כלכלי לא פשוט, חשוב להתאימו למאפייני הבית בכל תקופה נתונה. על כל שינוי במבנה הבית, בעיצובו, או בהרכב האנשים יש לשקול בכובד ראש את התאמת השולחן. לעיתים, החלפת סגנון, שינוי מיקום או הרחבת השולחן מהווים צעד משמעותי בדרך אל המראה האידיאלי של המטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here