טפטים מעוצבים לבית

0
1495
טפטים מעוצבים לבית

הטרנד חוזר

כששומעים את המילה "טפט", קשה שלא לחזור בזמן אל שנות ילדותינו שבמהלכן עיטרו את החדרים בבית טפטים מתקלפים ודהויים בעיצוב מיושן. למרות הרושם שהותירו בנו הטפטים מהילדות, כיום שוק הטפטים מציע סגנונות ועיצובים מתקדמים אשר יכולים להעניק מראה מודרני לכל חדר – החל מחדרי ילדים, דרך מטבחים ועד לחדרי שינה. בניגוד לטפטים של פעם שנדרש מאמץ רב להסיר אותם ופגעו בקירות הבית, הטפטים המודרניים מאפשרים הדבקה והסרה פשוטה יותר. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של טפטים העשויים נייר, בד, טקסטיל, ויניל ולהתאים את סוג הטפט לחדר.

כיצד תבחרו טפט

בחירת טפט צריכה להתבצע בהתאם לאופיו של החדר וכן בהתאם לסגנון העיצובי של בעליו. בראש ובראשונה, אם מדובר בחדרים כמו המטבח אשר קירותיהם עלולים מתלכלכים במהירות, מומלץ לבחור טפטים שנוכל לנקות בקלות. בחרו את צבעי הטפט בהתאם לחדר. אין הכוונה לבחור בצבעי טפט הזהים לצבעי הרהיטים, אך גם לא ליצירת ניגוד בולט מדי. יש לבחור צבעים בשפה העיצובית של החדר, אך להקפיד שהרהיטים עדיין יבלטו מספיק על רקע הטפט. תוכלו להיעזר במעצב או לחילופין להתבונן בצילומים על מנת לגלות את הסגנון המועדף עליכם. כאשר אתם ניגשים לחנות, נסו לקחת צילום של החדר המדובר על מנת שתוכלו להגיע להחלטה הטובה ביותר. אפשרות נוספת, היא לקחת דוגמיות של טפט לביתכם ולבצע את ההחלטה רק לאחר שהשוויתם כמה דוגמאות שהעדפתם.

הוראות הדבקה

הדבקת טפטים הינה תהליך הדורש דייקנות וסבלנות. זו הסיבה שאנשים רבים נעזרים באיש מקצוע לשם ההדבקה. אם אתם מתכוונים לבצע את ההדבקה בעצמכם, עליכם להצטייד בדבק טפטים, סכין חיתוך וברולר לטפטים. דבק טפטים יכול להיות אוניברסאלי או לחילופין – דבק ייחודי שיגיע יחד עם הטפט שרכשתם. תהליך הכנת החדר להדבקת הטפט כולל ניקוי יסודי וייבוש של הקיר. דאגו להוריד טפטים קודמים, להחליק את הקיר ולהעלים ככל האפשר כל בליטה או סדקים בקירות – שכן אלה עלולים לפגוע באיכות ההדבקה. ההדבקה תתבצע רק לאחר מדידת אורך הקיר שברצונכם לכסות וחיתוך טפט באורך המתאים. לאחר מריחת הדבק יש לבצע את ההדבקה מלמעלה למטה. מומלץ מאוד לבצע את התהליך בזוג בזמן שאחד מכוון את הטפט והשני דואג להחלקתו על הקיר באמצעות הרולר.

יתרונות וחסרונות

חדרים אשר קירותיהם ניזוקים במהירות, כמו חדרי ילדים או מטבח הבית הם חדרים אידיאליים לשימוש בטפט. בצורה כזו, תוכלו להסיר את הטפט בעת הצורך מבלי לפגוע בקיר שתחתיו או להעמיס עליו עוד ועוד שכבות צבע לשם ניקוי. בעת בחירת הטפט, דאגו כי מדובר בטפט עמיד במים שניתן לנקות באמצעות מטלית, בצורה כזו – תוכלו להיות בטוחים מפני פגיעה בקיר. כיום ניתן למצוא טפטים הנבדלים זה מזה בתכונות כמו עמידות במים, ספיגת ריחות, מספר שכבות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here