פופ ארט בבית – להכניס צבע לחיים

0
1639
פופ ארט בבית – להכניס צבע לחיים

רבים אשר מעצבים את ביתם, חפצים להשרות אווירה עליזה וחיונית אך עם זאת מתוחכמת. בעבורם, עיצובים בסגנון מודרני עשויים להיות מבוגרים מדי, הסגנון הכפרי נוקשה מדי, ועיצובים בסגנונות אירופאים-קלאסיים מנותקים מההוויה הישראלית יתר על המידה.

מן הפופ ארט, תנועה אומנותית מודרנית, נגזרת עמדת אסתטית העונה על הצורך זה בדיוק. על ידי עיצוב השואב את השראתו מהפופ ארט, ניתן להוסיף לבית צבע, כיף ותחכום – כל זאת, מבלי לשבור קירות ולרוקן את הכיסים.

פופ ארט – כשהפופולארי והאמנותי חוברים יחדיו

המושג פופ ארט הוא מונח כולל אשר במקור התייחס לזרם באמנות הבריטית והאמריקאית שהחל בשנות החמישים.

אמני הפופ ארט יצרו יצירות אמנות שונות, בהם ציורים, פסלים, מיצגים ועוד, אשר התבססו על שילוב אלמנטים שונים מהתרבות הפופולארית של אותה התקופה – פרסומות, צילומים (גולמיים ומעובדים), ציורי קומיקס, ועוד.

יצירותיהם של אמני הפופ ארט התאפיינו בצבעים עזים, דינאמיות ושילוב של מגוון אלמנטים שהקשר ביניהם רופף כביכול.

עבודותיהם נחשבות כמייצגות הדור שלאחר מלחמת העולם השנייה, אשר חי בתקופת שפע תרבותי ויצירתי וביקש לשבור מוסכמות חברתיות וליצור פרובוקציות.

השנים חלפו וסגנונות אמנותיים רבים באו וחלפו, אך במידה רבה הפופולאריות של הסגנון נשארה – גם כיום אמנים רבים יוצרים יצירות ברוח הפופ ארט ואלו זוכות לאהדה רבה בקרב חובבי אמנות והציבור הרחב. לראיה, בודדים האנשים אשר לא יזהו בנקל את תמונתה הרבועה של מרלין מורנו, מעשה אנדי וורהול, אחד מאמנים הבולטים בז'אנר.

תודות לאופי הצבעוני, הדינאמי והצעיר לנצח של סגנון זה, הוא הפך לאהוב במיוחד בהקשר של עיצוב הבית בכל רחבי העולם.

פופ ארט בעיצוב הבית הישראלי – צבעוני, דינאמי וצעיר לנצח

גם בישראל פופ ארט נחשב כעמוד כמקור השראה מקובל בעיצוב הבית, וניתן למצוא נכסים רבים אשר עוצבו על פי רוחו.

אחת הסיבות המרכזיות לכך, טמונה בכדאיות הכלכלית שלה: בניגוד לסגנונות אחרים ומחייבים יותר, ניתן לבא את הפופ ארט באינספור דרכים, אם על ידי פריט ואם על ידי קו מנחה בעיצוב. זאת, הודות למגוון הפורמטים בהן התבטא הסגנון: רהיטים, ציורים, פריטי נוי, שימוש בצבע ועוד.

כעקרון, קל מאוד לעצב בית או חדר בסגנון הפופ ארט. חנויות עיצוב ואמנות רבות מוכרות העתקי יצירות פופ ארט מקוריות כמו גם העתקי יצירות מודרניות שנעשו בהתאם לסגנון זה – החל מציורים ופסלונים, דרך טפטים לקירות ושטיחים וכלה ברהיטים ואפילו מוצרי חשמל שעוצבו ברוח הסגנון.

ניתן גם למצוא יצירות רבות בשווקים השונים ברחבי הארץ, חדשות כמו משומשות. תודות למחירן הנמוך יחסית של יצירות אלו ניתן לרכוש מספר גדול יחסית של פריטים ובתום מסע הקניות לחזור הביתה ולעצב את הבית עם הפריטים שנרכשו.

בנוסף לכך, רבים נהנים לעצב את ביתם בהתאם לסגנון הפופ ארט עם פריטים שהם עיצבו או יצרו בעצמם ושילוב חפצים שונים אשר מתמזגים ברוח הסגנון, כמו טלפונים ישנים, עציצים צבעוניים ותמונות צבעוניות המציגות פורטרטים שונים.

כמובן גם שניתן תמיד להיעזר במעצב פנים אשר בקיא ברזי הפופ ארט ולהיעזר בו על מנת ליצור חלל מאוזן ברוח השובבית של התנועה האומנותית הזו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here