על גלגולן של ויטרינות

0
979
על גלגולן של ויטרינות

מה מקור הויטרינות ושימושו העיקרי בעבר?

מקורן של הויטרינות, החל בכנסיות אשר רצו לאכסן פריט מסוים ולהציגו בפניי הקהל הרחב. ויטרינה כזאת אפשר למצוא בכנסיית הקבר, אשר מכילה בתוכה סלע חשוב וקדוש. מכאן, החלה האמונה שוויטרינה אמורה לאכסן דברים יקרי ערך, שאנו לא רוצים שיהיו חשופים, מועדים לשבירה או מגע של אדם שאינו כשיר או מוסמך לגעת בסרוויסים הכה יקרים. ומכאן הויטרינות שהפכו לארונות עץ שדלתותיהן עשויות זכוכית לרהיט חשוב ומשמעותי בעיקר בבתיהן של הסבתות הקפדניות.

שובן של הויטרינות

ויטרינות זכוכית חזרו בגדול ולאופנה כאשר החלו להירכש בשוקי הפשפשים ושופצו על ידי מחדשי רהיטים, מעצבי פנים ואפילו על ידי הקונים עצמם שרכשו את הוויטרינה במחיר מצחיק והפכו אותו לאלמנט עיצובי מדהים. אחד המאפיינים החשובים בויטרינות הוא דלתות זכוכית גדולות, אותן משלבים בעיקר בדלתות עץ. כיום נהוג באמצעות אומנות הויטרג' המציעה ציור זכוכית אשר מקורו בכנסיות. לצייר על הזכוכית בצבעי ויטרז'. מסתבר שהשילוב בין הוויטרינה וחלון מעוטר (שני אלמנטים הלקוחים מעולם התוכן הכנסייתי) הוא השילוב המנצח בכל הנוגע לויטרינות. גם בויטרינה לחנות ראווה נוהגים לפעמים להציג ויטרינות קטנות יותר מלאות בפריטי החנות. רעיון מקורי ובעל

משמעות כפולה.

תפקידן של הויטרינות במאה העשרים ואחת

אם פעם ויטרינות שימשו לאכסון סרוויסים יקרים שלא נגעה בהם יד אדם. היום ויטרינות יכולות לאכסן בתוכן: כוסות, ספלים, ספרים, עציצים, בובות, פריטי נוי ואין סוף פריטים דקורטיביים שאנו מעוניינים להציג לראווה כחלק מעיצוב הבית. ויטרינה יפה, יכולה להיות ריקה ועדיין לשמש כפריט מדהים ותוספת נכבדה לעיצוב הבית. סוגי הויטרינות הם רבים ושונים. ישנן ויטרינות בסגנון עתיק, ויטרינות סיניות עתיקות,ויטרינות בסגנון אנגלי ויטרינות מלבניות ופשוטות יותר, המבחר רחב ומעניין. אם אנו מעוניינים במעט אתגר וחידוש ויטרינה במו ידינו עלינו לדעת מספר דברים: רוב הויטרינות העתיקות והמקוריות נמכרות בשווקים למיניהם, בעיקר בשוק הפשפשים ובחנויות יד שנייה או באתרי אינטרנט המוכרים רהיטי יד שנייה. רצוי לבדוק שאין סדקים משמעותיים בוויטרינה והיא עשויה מחומר שניתן לצבוע בקלות או לשייפו לקבלת "דף חלק" לצביעתו. יש לבדוק שהזכוכית לא שבורה בדלתות הוויטרינה ובמידה וכן, לחשב את עלות הזכוכית החדשה אצל זגג. אם חסרים מדפים, לא לוותר(!), התקנת מדף בתוך ויטרינה היא פעולה פשוטה למדי. את רוב הויטרינות רצוי לצבוע בשיטת "וואש" שזו שכבה דקה מאד של אקריליק הצובעת את הרהיט אך לא אוטמת אותו לחלוטין וניתן לראות את העץ המקורי מתחתיו. רצוי למרוח בקצוות הרהיט, חומר אשר נקרא משחת זהב או כסף לגימור במראה ישן. השואפים להגיע לשיא האותנטיות, יכולים להשתמש בחומר היוצר סדקים שזוהי מעיין לכה הנקראת STAP ONE ו – STAP 2 שבעזרתן משיגים מראה סדוק ויישן. אז תתחדשו!

אם אתם מחפשים חברה מקצועית לחיפוי זכוכית למטבח – צרו קשר עם זכוכיות רפאלי – 054-760-70-91

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here