הקו החדש בעיצוב ארונות

0
1481
הקו החדש בעיצוב ארונות

לאורך השנים האחרונות עיצוב הפנים חווה שינויים דרסטיים. אלמנטים שבעבר בחרנו לבית בהתאם לשיקולים פרקטיים בלבד, הפכו להיות משמעותיים לעיצוב הבית. את השינויים ניתן לזהות באביזרים קטנים כגדולים, החל מקומקום חשמלי מעוצב ועד לארונות אחסון. מאמר זה יעסוק בקו החדש בעיצוב ארונות בבית, והסוגים השונים של ארונות מעוצבים שניתן לרכוש כיום לא רק לטובת אחסון אלא גם לשיפור מראה החדר.

שיקולים בבחירת ארון

רובנו נדרשים למשימת בחירת ארון בהגדרת שיקול אחד בלבד: מהו הנפח הדרוש לצרכיי בחדר שבו יוצב הארון. לאחר הגדרת צרכים אלה, פונים למדידות השטח הפנוי בחדר ומתחילים בתהליך סקר השוק בנוגע לארונות בהזמנה אישית לעומת ארונות המוצעים למכירה ברשתות הרהיטים השונות.

בשנים האחרונות אנו מגלים כי תחום הארונות התרחב ומציע לנו לא רק אביזרים מלבניים המנסים ככל יכולתם להשתלב באווירה של החדר, אלא אלמנטים עיצוביים המשפיעים עד מאוד על מראה החדר.

אלו מאיתנו אשר עוסקים בתחום העיצוב כבר לא יסתפקו בארונות בעלי מראה סטנדרטי, אלא יפנו לנגר ארונות לעיצובים מרהיבים המאובזרים בטכנולוגיות מתקדמות.

מה בין טכנולוגיה לארונות?

הטכנולוגיה המתפתחת במהירות לא פסחה על תחום הנגרות בהתאמה אישית של אורנות. כיום ניתן למצוא דלתות ארונות ותאים פנימיים המאפשרים אחסון נוח גם בחלקו הפנימי של הארון.

מדפים נעים יאפשרו לכם לאכסן נעליים למשל, בצורה שתסייע לכם לצפות במבחר כולו מבלי לבזבז את שטח האחסון האחורי של הארון. הבעיה הגדולה ביותר בשימוש בארונות, היא ניצול נכון של שטח החדר.

מסיבה זו ארונות קיר שמרו על פופולאריות לאורך השנים, הם מנצלים את השטח בצורה מקסימאלית.

דרך נוספת להשתמש בארונות בצורה שתסייע לחדרים קטנים, היא דלתות זכוכית שקופות או בכיסוי מראה. דלתות מסוג זה מסייעות ליצור אשליה אופטית של חדר גדול יותר, ומצב זה אידיאלי לבעלי דירות קטנות החוששים מתחושת צפיפות בחדרים.

ארונות כיצירת אומנות

במקביל לשימוש בארונות לצרכי אחסון או ליצירת אשליה של מרחב, יש המתייחסים לארונות כיצירת אומנות של ממש. כיום ניתן לא רק להתאים את הארון לעיצוב החדר, אלא להפוך את הארון עצמו ליצירת אומנות מרהיבה בפני עצמה.

דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות דלתות הזזה בעלות הדפסים. בצורה זו, הארון עצמו הופך למיצג בפני עצמו שלא רק משתלב בעיצוב החדר, אלא מנהיג אותו. ארונות העץ הסטנדרטיים לאט לאט נעלמים מהעולם ונמצאים בעיקר במשרדים ובמקומות עבודה, בעוד שבבתים הארונות משמשים לאמירה אומנותית של בעל המקום. ניתן לשלב חומרים חדשניים לציפוי דלתות הארון, טפטים מעוצבים, אלמנטים של מתכת בעיצובים דקורטיביים ועוד.

האפשרויות בעיצוב ארונות בהתאמה אישית רק גדלות, ונראה כי מדובר בעולם שלם המוסיף לעיצוב הבית מימד נוסף ומפתיע.

המעצבים לעתים מתייחסים לארונות כפסל סביבתי התורם למראה החדר ויוצר אווירה לא סטנדרטית.

בו בזמן, חשוב לזכור כי ארון מעוצב עשוי שלא ישתלב כראוי בחדר בעיצוב מסורתי, ויש לבחון את מידת ההתאמה לפני הזמנתו ואף להתייעץ עם מעצב פנים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here