ויהי אור… – עיצוב הבית באמצעות תאורה

0
1170
ויהי אור... - עיצוב הבית באמצעות תאורה

בנוגע לעיצוב הבית, משחקי אור ושימוש נכון באלמנטים של תאורה, נותנים את הטון האחרון והחשוב בעיצוב, מדגישים או מטשטשים בהתאם לצורך, ויכולים לשמש כמייצגים עיצוביים של ממש שעה שמדובר בגופי התאורה עצמם.

תאורה בבית – מהמסד עד הטפחות

כיום, כבר בשלב התכנון הראשוני של הבית חשוב לדעת היכן למקם את החשמל ואת ההכנות לתאורה. ישנם אדריכלים אשר משתמשים בתאורה כקונספט עיצובי מרכזי בעיצוב הבית ובמהלך בנייתו. לדוגמא, עיצוב מסדרון חיצוני, בו הקיר החיצוני יותר פונה לכיוון מזרח ומחורר בחורים בגדלים שונים אשר מאפשרים משחקי אור במסדרון ובחלל הבית.

בתוך הבית, תאורה נכונה היא גורם מכריע. כשאנו נכנסים לבית, החדר הראשון בו אנו נתקלים הוא בדרך כלל הסלון. לכן, בחירה נכונה של תאורה הינה בעלת חשיבות מיוחדת בחדר זה.

לבתים אשר מעוצבים בסגנון ים תיכוני יתאימו נברשות גרנדיוזיות בעלות חרוזים וריבוי מנורות המפיצות אור צהבהב יחסית. לבתים בעיצוב לבן, נקי ותעשייתי, יתאימו גופי תאורה צמודי קיר או עגולים, מתכתיים או עשויי פלסטיק, אשר אורם מכוון על ידי דימר המאפשר שליטה על עוצמת האור. באמצעות שליטה זו ניתן ליצור את האווירה המבוקשת בסלון – עמומה ורומנטית, מוארת מאד לאירוח משפחה, חשוכה יותר למסיבה אינטימית, ועוד.

במטבח אנו מעוניינים במקסימום אור, אך עם זאת לא נשתמש בנורות פלורוסנט שהן נורות בעלות אור קר מאד, תעשייתי ומשרדי אשר משרה תחושה של מעבדה או מפעל.

במטבח קיימת כיום אופציה פופולארית מאד בעיצוב, שהיא הארה מרכזית של חלל המטבח ולצידה הארת אלמנטים ופינות עבודה חשובות. לדוגמא, במידה וקיים במטבח אי נאיר אותו בעזרת גוף תאורה גדול אשר ייתלה מהתקרה ויותאם לגובה המתאים לאי וכך גם במזנון במטבח, בכיריים, או מעל משטח עבודה כלשהו.

מעל פינת האוכל נהוג להאיר בנברשת המותאמת לסגנון עיצוב הבית. למשל, מעל שולחן שחור מסיבי עתיק תתאים נברשת עמוסת קריסטלים בסגנון שנות ה 20 של המאה הקודמת.

חדרי שינה רצוי לעצב בסגנון המאפיין את שאר הבית. לדוגמא, אם בסלון קיימים אהילים עגולים גדולים, בחדרי השינה כדאי להמשיך באותו הקונספט אך לבחור בגופי תאורה קטנים יותר. על השידות מומלץ למקם מנורות לילה מעט יותר מיוחדות או עם גוון עיצובי שונה.

במסדרונות ובמדרגות רצוי להשתמש בספוטים אשר מאירים ומראים את הדרך, אך להקפיד על עיצוב חסכוני ותאורה עמומה במקצת. שימוש בספוטים יעיל בהארת תמונות מיוחדות, ציורי קיר, ואלמנטים נוספים אותם נבחר להדגיש.

בגינה רצוי להשתמש בנורות לד שהן נורות אשר ניזונות מאנרגיה סולארית שהוטענה במשך היום על ידי השמש, ונדלקות אוטומטית כאשר יורד החושך. נורות אלה חסכוניות במיוחד ומגיעות בשלל צורות ואלמנטים אשר מייחדים ומבליטים אובייקטים בגינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here