אלומיניום בבית – חזק אך קליל, נוצץ אך לא יקר

0
1028
אלומיניום בבית - חזק אך קליל, נוצץ אך לא יקר

אלומיניום הוא אחת המתכות הנפוצות ביותר בעולם. מזה שנים רבות בני האדם משתמשים בו לטובת כחומר גלם איכותי ואמין לשלל פריטים נחוצים – החל מחוטי מתכת עדינים, דרך כלי עבודה שונים וכלה בשילובו בכלי רכב או כלי הנדסה כבדים.

מדובר במתכת אשר מצטיינת במספר תכונות שהופכות אותה לכה שימושית. בראש וברשונה מדובר במתכת חזקה במיוחד אשר יכולה לשאת משקל וכוח רבים אשר מופעלים עליה. אך במקביל לחוזקו הרב, האלומיניום גם קל משקל במידה יוצאת דופן ביחס לכוחו. לשתי התכונות הללו מתווסף אלמנט נוסף שמהווה את החותמת האחרונה בהפיכת האלומיניום למתכת פופולארית כל כך, והוא המחיר הנוח, שהופך אותה לנגישה במיוחד עבור יצרנים וחברות אשר משתמשים במתכות כחומרי גלם.

לאור כל זאת, אין זה מפליא לגלות שבעשורים האחרונים האלומיניום הופך לפופולארי במיוחד בתחום הנדל"ן ועיצוב הפנים.

בין הפרגולה לספריה – אלומיניום כאלמנט עיצובי

אכן, בעשורים האחרונים מסתמנת מגמת עלייה ברורה במגוון וכמות השימוש של אלומיניום בעיצוב הבית. בין היתר ניתן למצוא אלומיניום בבית במקומות הבאים:

  • חלונות – חלונות אלומיניום מעניקים לבית את הבטחון הנחוץ מפני פורצים ומבודדים את טמפרטורת הבית ושומרים עליה נעימה לאורך כל ימות השנה.
  • פרגולות – בניגוד לפרגולות עץ, פרגולות אלומיניום אינן מתבלות או נרקבות, אינן דורשות תיקונים תקופתיים וניתן להתקין אותן במגוון צבעים. הפרגולות עצמן יכולות לשמש כחלק מפאטיו או מרפסת ונחשבות כנאות ואלגנטיות במיוחד.
  • רהיטים – רהיטי אלומיניום הם ככל הנראה אחדים מפריטי האלומיניום הפופולאריים ביותר בבית, הן על מעצבים והן על ידי דיירי הבית.

ניתן למצוא שולחנות, כסאות, שידות ואפילו ספריות שעשויים מאלומיניום, וכולם מצטיינים בנוחות שימוש, תוחלת חיים ארוכה וכמובן גם יופי ונוי סולידיים אשר משתלבים היטב בעיצוב החדרים בהם ימוקמו הרהיטים.

  • שימושים נוספים – קירות זזים, מעקה למדרגות, עיטורים ופיתוחים אשר משולבים במראות או ארונות ועוד. למעשה, ניתן להשתמש באלומיניום כמעט בכל מקום בבית, וכמעט תמיד הוא ישתלב בהצלחה בסביבתו מבחינה סגנונית וימלא את תפקידו במשך שנים רבות, ללא צורך לתחזוק נוסף.

אלומיניום כאלמנט עיצובי – בסופו של דבר, עניין של טעם!

לאור כל האמור לעיל, אין ספק כי אלומיניום כחלק מעיצוב הבית הוא בחירה אשר מצדיקה את ההשקעה הכספית ומעניקה איכות ואמינות לאורך שנים רבות.

אם כך, האם קיימת מניעה כלשהי משילוב פריטי אלומיניום בעיצוב הבית? קשה לומר שלמוצר חסרונות כלשהם מהבחינות הפרקטיות, שכן כאמור, מוצרי אלומיניום נחשבים כאיכותיים ואמינים במיוחד.

בשורה התחתונה מדובר אם כן בעניין של טעם – מן הראוי שאדם אשר שוקל לשלב בעיצוב הבית פריטי אלומיניום יערוך מחקר קצר אודות הנושא, ישקול שילוב גוונים מתכתיים וביטויים שלו בבית ולבסוף, יבחר את העיצוב המתאים לו נוכח המגוון הזמין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here