אומנות בעץ – כשהטבע והדמיון נפגשים

0
1681
אומנות בעץ – כשהטבע והדמיון נפגשים

הטכנולוגיה המתפתחת הובילה אותנו לאימוץ אביזרים חדשניים  שקשה להבין כיצד הסתדרנו בלעדיהם.

אותם מכשירים על פי רוב הינם בעלי מראה מתכתי המרוחק מהמראה של החומרים בטבע אלפי שנות אור.

רובנו קיבלנו בזרועות פתוחות את השינויים שהטכנולוגיה הביאה לחיקנו, גם בזכות ההקלות באורח החיים היום יומי שהביאו אותם שינויים. בו בזמן, במהלך השנים האחרונות חלה מגמה חזקה של חזרה לטבע.

רואים זאת בראש ובראשונה בסגנון הרטרו אשר מעיד על רצון לחזור לזמנים פשוטים יותר וכן בעיצובי הפנים לבתים הנעים בין סגנונות מודרניים-טכנולוגיים לבין מסורתיים ומוכרים יותר. מאמר זה יעסוק באחד המאפיינים של החזרה לטבע, הלא הוא אומנות בעץ.

העץ המשמש ליצירות מקוריות ועבודות אומנות מגיע על פי רוב מיערות ארצנו. עצי אשל וזית, נחשבים לזנים מקובלים בתחום זה.

רוב האומנים דואגים לעבוד רק על עצים שתמו ימיהם כתוצאה מאסונות טבע, כדוגמת אסון הכרמל שפקד את ישראל בשלהי 2010, או כתוצאה מאריכות ימים.

מטרתו של בעל הסטודיו לשמור על ניקיונם של העצים על מנת שהעבודה תהיה איכותית ככל האפשר. העצים נשמרים בצורת קורות או פלטות בהתאם לייעודם. חשוב מאוד כי הפלטות ייפרסו לרוחב הגזע, כך שניתן יהיה לראות את טבעות העץ.

לאחר ייבוש העץ – הפלטות מוכנות לשימוש ולעיבוד. בהזמנת פריט ייחודי לפי דרישה, בפגישה עם האומן ייקבעו הציפיות והעלויות. בתום העבודה על העיצוב, עדיין ניתן יהיה לבצע שינויים באובייקט.

היתרון בהזמנה ייחודית, היא התאמת הפריט לבית, תוך יצירת פריט אישי ומיוחד. הרוכש יוכל לבקש להתאים את הגוון לטעמו וכן לצבעי החדר שבו ימוקם.

בנוסף לרהיטים כמו מערכות פינת אוכל או סלון העשויות עץ, כיום ניתן להזמין עבודות אומנות בעץ בהזמנה אישית. בעלי סטודיו רבים מתמחים בעבודות מסוג זה, ומציעים ללקוחות אובייקטים דקורטיביים העשויים

בולי עץ. כך למשל, ניתן להזמין שולחנות, מראות, מתלים, ספסלים לחצר, נדנדות ועוד.

תכונות החומר

רהיטים ופריטי אומנות עשויים עץ מעניקים לחדר בסיס עיצובי טבעי והרמוני. מגוון סוגי העצים מאפשר טווח רחב של גוונים לבחירה. אחת התכונות הבולטות של העץ המשפיעה על שילובו בבית היא תכונת ספיחת הנוזלים שלו. עץ סופח נוזלים מסביבה לחה, ועל כן רהיטים עשויים עץ יאריכו ימים בשימוש ביתי מאשר כריהוט גינה. בבואכם לבחור את סוג העץ ליצירת האלמנט שבו אתם מעוניינים, דאגו לציין בפני איש המקצוע האם מדובר בכלי לגינה או לפנים הבית ומה סוג האוויר באזור – לח או יבש. זאת, על מנת להתאים את החומר לסביבתו.

אומנות הצריבה על עץ

כיוון שמדובר בחומר שקל מאוד לעבודה, במהלך השנים התפתחה טכניקת רישום על גבי עץ שנקראת צריבה. את הרישום מבצעים באמצעות כלי צריבה מיוחדים אשר פולטים אלומת חום ממוקדת אשר צורבת את היצירה על גבי החומר. החומר שעליו מבצעים את הצריבה חייב להיות חלק וישר לפני תחילת העבודה, שכן כל שיוף שיתבצע לאחר מכן עלול לפגוע בצריבה. כמו כן, תהליך הצריבה הוא אחרי הכל שריפה של החומר, ועל כן מתבצע על פי רוב בסטודיו מאוורר כראוי על ידי איש מקצוע. עבודות הצריבה יעילות ביותר על גבי עצים בהירים,

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here